Friday, March 27, 2009

saje2..

video



saje je ni..hehe...

Monday, March 23, 2009

MHI TV3

salam...just nk gtau ari rabu ni 25/3/09 iium angklung group akn perform kt tv3 utk Malaysia Hari Ini(MHI)...to all friends jgn lupa tgk ye...:-)

Sunday, March 22, 2009

kata-kata hikmah buat diri

Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, susuk yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya. Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya tempat dimana cinta itu ada."

Wahai hamba yang tekun beribadat di dua tanah haram, jika kau melihat kami, nescaya engkau akan mengetahui bahawa engkau sedang bermain dengan ibadatmu Sesiapa yang berlumuran air mata dipipinya, maka tengkuk - tengkuk kami pula berlumuran darah. Atau ada yang kudanya keletihan sia-sia, Sedang kuda kami keletihan di pagi hari. Kalian dipenuhi oleh bau wewangian, Sedangkan wewangian kami adalah debu-debu nan indah yang diterbangkan teracak kuda kejam dan gersang, serta debu. Kami dianugerahi untaian kata Nabi kami, Kalimat Shahih yang benar … bukan dusta. Tak ‘kan sama, debu yang bersarang di hidung hamba Allah, dengan asap neraka! … bukan dusta. Inilah Kitabullah, berucap kepada kami, Orang syahid tak pernah mati! … bukan dusta....

Wahai sahabatku..Andai Kau Jatuh Hati pada seseorang,pilihlah Hati Yang Senantiasa Dekat Kepada Allah Agar Hatimu tidak salah Memilih.Andai Kau Jatuh Cinta,Berikanlah Cintamu Pada Seseorang Yang Melabuhkan Cintanya Kepada Allah Agar Bertambah Kekuatanmu Untuk Mencintai Allah.Andai Kau Rindu,Rinduilah Seseorang Yang Merindui Syahid Di Jln Allah Agar Kau tidak lalai dari merindui syurga Allah Andai Kau Menyesal Kerana Pernah Jatuh Hati,Jatuh Cinta Dan Rindu Pada Seseorang,Bersyukurlah Kerana Kau Masih Berpeluang Untuk Jatuh Hati,Jatuh Cinta Dan Rindu Kepada Allah. ..

Seni Mutiara Lahir satu tarikh tidak dapat dipinta, Mati satu tarikh tidak dapat ditunda Sesungguhnya mati jasad kerana roh,Mati roh kerana tiada ilmu, Mati ilmu kerana tiada amal dan mati amal kerana tiada istiqomah.Bila mata bertemu mata.Akan mula rasa kasih.Bila hati bertemu hati.. Akan mula rasa sayang. Tapi....bila dahi bertemu sejadah.. akan terasa kebesaran Ilahi. Agama menjadi sendi.Pengaruh menjadi penjaga.Kalau tidak bersendi runtuhlah dan kalau tidak berpenjaga maka tidak terserlahlah hayat kita

Masinnya Air laut tak mampu menyerap ke dalam isi Ikan, tapi bila ikan itu telah mati..secubit garam mampu memasinkannya.. Bagitulah hati, hati yang hidup sangat sukar dinodai.. tapi bila hati telah mati mudahnya dipengaruhi.. Moga Allah sentiasa memelihara hati kita.. Hati yang dipilih Allah untuk mendapat hidayahNya sudah tentu hati yang menyesali akan Dosa-Dosanya ..

Jangan Berputus Asa Janganlah berputus asa karena ia bukan akhlak kaum muslimin. Hakikat hari ini adalah impian hari kemarin, dan impian hari ini adalah kenyataan hari esok. Kesempatan masih luas dan unsur-unsur kebaikan masih kuat dan besar dalam jiwa kalian yang mukmin, meskipun tertutupi oleh berbagai fenomena kerusakan. Yang lemah tidak selamanya lemah, dan yang kuat tidak selamanya menjadi kuat. (Imam Hasan al-Banna)

Imam Shafie berbicara tentang persahabatan: “Belum pernah kutemukan di dunia ini seorang sahabat yang setia dalam duka. Pada hal hidupku sentiasa berputar-putar antara suka dan duka. Jika duka melanda, aku sering bertanya, “Siapakah yang sudi menjadi sahabatku?” Pada waktu aku senang, sudah biasa ramai yang akan iri hati, namun bila giliran aku susah mereka pula bertepuk tangan.

sometimes ALLAH breaks our spirit 2 save our soul. sometimes ALLAH breaks our heart 2 make us whole. sometimes ALLAH allows pain so we can be stronger. sometimes ALLAH sends us failure so we can be humble. sometimes ALLAH allows illness so we can take better care of ourselves. sometimes ALLAH takes everything away frm us so we can learn the value of everything he gaves us...


Friday, March 20, 2009

salam...
sj tulis....esok ada exam bertulis suksis..huhu..
tk tau nk jawab per sok...waa....n pastu kena bt presentation klas public personnel administration pl..huhu..
tp yg bestnyer sok ptg nk gy ukm...hehe...
hmm...
minggu ni minggu yg sgt2 bz bg aku..huhu...papepun kita enjoy ;-)

Wednesday, March 18, 2009

program menembak di Kuala Kubu Baru













salam....sebenarnya program ni masa bln february aritu tp pas prog tu tk sempat nk tlg kt blog ni..huhu.. tk pe la yg pnting kali ni tulis sb sj nk tunjuk gambar,,..hehe...
kitorang kt sana 2 hari..bertolak dari uia ari sabtu 21hb 2..sampai sana trus ke padang tembak utk acara menembak revolver .38 special...dlm acara ni kitorang diberi 20 butir peluru seorang..masa ni okla sb bunyi tembakan tk kuat sgt..tp tkt juga sb apepun bleh berlaku sb kitorang diberi peluru hidup..so mmg agak menakutkan jg la...
lepas semua selesai kitorang lunch n balik ke tmpt penginapan kt konpleks sukan KKB..ptg tu kitorang dibawa ke taman millenium utk aktiviti riadah..tmpt tu dkt dgn darul quran..mmg cantik pemandangan dia...
mlm pula ada aktiviti2 utk release tension...ha...22hb pula kitorang ada acara M16...ini yang paling menakutkan..
mmg gementar la..sbnyer bunyi lg kuat.....
mmg pekak telinga dibuatnya..mane tk pekak sb sorang kena tembak 30 butir peluru..jadi kitorang satu skuad ada 54 orang..hmmm 30 x54=1620
itu skuad je blm lg jurulatih2 sume..hmmm....pas abis menembak kitorang lunch n then trus bertolak blik uia...dh tu mlm tu ada exab midterm arab...haha...memeng tk sempat study pun..tp alhamdulillah dpt highest mark jg..hehe...
mmg sgt penat tp pepun mmg best program tu...











Saturday, March 14, 2009

letihnye...

waa..mggu ni memang sgt memenatkan..huhu..
ada 4 asggmnt nk kena anta..dh tu mmgu ni ada ujian kawad....
Alhamdulillah dh lepas pun td..ada ke kwn2 cakap masa aku bg arahan muka sgt garang..haha...
nk gelak besar aku dibuatnya..tp pape pun dh pun abis ujian kawad dh..next week tggl ujian bertulis je..hmm..tk sangka dh pun nk abis sem ni...cepat betul masa berlalu..
isnin ni kena jadi pengawal keselamatan pula..maklum la PM ngan Sultan nk datang..hm..
best jg sb konvoi ngan moto..hehe...hmm...
kehidupan sebagai student ni mmg memenatkan tp waktu sekarang la nk cari byk pengalaman pun...rasanya lega sket bila sesuatu keja tu dh disiapkan...